Miten voimme auttaa?

Etsitkö vastausta kysymykseen? Tutustuthan ensin usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et löydä niistä vastausta, autamme yhteydenottolomakkeella, johon vastaamme yhden arkipäivän sisällä. Viestisi välittyy suoraan valitsemallesi keskukselle. 

Meillä ei valitettavasti ole tällä hetkellä puhelinpalvelua.

Asiakkuus

Miten pääsen EasyFitin asiakkaaksi ?

Voit ostaa EasyFitin asiakkuuden helposti verkkosivuillamme Osta asiakkuus-painikkeen kautta. Voit valita kuukausiasiakkuuden (Basic / Plus / Premium), Online-asiakkuuden tai kertakäynnin.

Kuukausiasiakkuus (Basic / Plus / Premium): Maksa kuukausiasiakkuuden aloitusmaksu ja ensimmäisen kuukauden palvelumaksu verkkokaupassa. Saat ostotapahtuman jälkeen sähköpostiisi kulkukoodin, jonka avulla pääset käyttämään keskuksen palveluita välittömästi. Kulkukoodi on voimassa seitsemän (7) päivän ajan asiakkuuden ostopäivästä, jonka kuluessa sinun tulee noutaa henkilökohtainen kulkuavaimesi valitsemasi EasyFitin asiakaspalvelusta sen aukioloaikoina. Mikäli valitsemaasi kuukausiasiakkuuteen sisältyy Online-palvelut niin ne ovat maksun jälkeen välittömästi käytettävissä asiakkuustunnuksillasi (sähköposti ja salasana). Asiakkuus on voimassa toistaiseksi kolmenkymmenen (30) päivän irtisanomisajalla. Jatkossa kuukausimaksut hoituvat kätevästi e-maksuna. E-lasku tilataan kerran ja voit halutessasi valita automaattisen hyväksynnän, jolloin maksut veloitetaan suoraan tililtäsi eräpäivänä. Saat e-maksun ohjeet sähköpostitse.

Asiakkuus on mahdollista ostaa myös EasyFitin asiakaspalvelun kautta sen aukioloaikojen puitteissa.

Online-asiakkuus: Maksa Online-asiakkuuden ensimmäisen kuukauden palvelumaksu verkkokaupassa tai EasyFit-kuntosalin asiakaspalvelussa. Online-palvelut ovat välittömästi maksun jälkeen käytettävissä asiakkuustunnuksillasi (sähköposti ja salasana). Asiakkuus on voimassa toistaiseksi kolmenkymmenen (30) päivän irtisanomisajalla. Jatkossa kuukausimaksut hoituvat kätevästi e-maksuna. E-lasku tilataan kerran ja voit halutessasi valita automaattisen hyväksynnän, jolloin maksut veloitetaan suoraan tililtäsi eräpäivänä. Saat e-maksun ohjeet sähköpostitse.

Kertakäynti: Maksa kertakäynti verkkokaupassa niin saat maksutapahtuman jälkeen puhelimeesi tekstiviestin, joka pitää sisällään kertakäyttöisen kulkukoodin keskukseen. Voit tulla treenaamaan milloin tahansa EasyFitin aukioloaikojen puitteissa. Saat kuntoilukerran ajaksi käyttöösi vierailija-avaimen EasyFitin asiakaspalvelun yhteydestä. Vierailija-avaimella voit ilmoittautua ryhmäliikuntatunnille ja lukita pukukaapin pukuhuoneessa.

Kulkukoodi tulee aktivoida käyttöön EasyFit-kuntokeskuksessa seitsemän (7) päivän kuluessa sen ostamisesta tai muutoin kulkukoodi vanhentuu. Vanhentunutta kulkukoodia ei hyvitetä asiakkaalle.

Voinko käydä tutustumassa EasyFit-kuntosaliin ennen päätöksentekoa ?

Voit tulla tutustumaan EasyFit-kuntokeskuksen palveluihin ilmaiseksi viikon ajaksi. Täytä tutustumislomake ennakkoon verkkosivuillamme ’Tutustu ilmaiseksi’-painikkeen kautta. Saat lomakkeen täyttämisen jälkeen sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Voit tulla tämän jälkeen tutustumiskäynnille EasyFitin asiakaspalvelun aukioloaikojen puitteissa. Käytössäsi on tutustumiskerran yhteydessä kaikki EasyFitin peruspalvelut. Ilmaisen tutustumisviikon voi hyödyntää kerran 6 kk aikana ja se on tarkoitettu asiakkuutta harkitseville. 

Mikä on EasyFitin asiakkuuden ikäraja ?

EasyFitin asiakkaita voivat olla 15 vuotta täyttäneet henkilöt. Alle 18-vuotiailta vaaditaan aina huoltajan suostumus, sillä alaikäisen asiakkuus on aina ensisijaisesti huoltajan vastuulla. Tällöin huoltaja on myös ensisijaisesti vastuussa kaikista asiakkuuteen liittyvistä maksuista. Aikuinen-lapsi-asiakkuudella 11-15-vuotias nuori voi treenata yhdessä aikuisen kanssa. Kysy aikuinen-lapsi asiakkuudesta keskuksen asiakaspalvelusta.

 

Miten voin irtisanoa asiakkuuden ?

Voit irtisanoa toistaiseksi voimassaolevan kuukausiasiakkuuden verkkosivujen asiakastilin kautta*. Voit kirjautua asiakastilille verkkosivujen ’Kirjaudu’-painikkeen kautta. Kirjautumistunnus on se sähköpostiosoite, jolla olet luonut asiakkuutesi. Salasanan saat tilattua kirjautumissivun linkistä. Kuukausiasiakkuudessa, tarjouskampanjat mukaan lukien, on kolmenkymmenen (30) päivän irtisanomisaika. Mikäli irtisanomisajalle osuu vielä yksi palvelumaksu, tulee se maksaa ja sinulla on kuntoiluoikeus maksetun kauden loppuun.

*Huom! Mikäli haluat irtisanoa asiakkuuden tarjouskauden voimassaoloaikana, tulee irtisanominen tehdä sähköpostitse lähettämällä irtisanoutumisilmoitus ja omat yhteystietosi keskuksesi sähköpostiin.

Sinun tulee palauttaa kuntoiluoikeuden päättymisajankohtaan mennessä EasyFitin kulkuavain EasyFitin asiakaspalveluun. Palauttamattomasta tai käyttökelvottomasta EasyFitin kulkuavaimesta veloitamme 29,90 euroa (+laskutuslisä 5 euroa).

Voinko tauottaa EasyFitin asiakkuuden ?

EasyFitin asiakkuuden voi tarvittaessa tauottaa terveyssyistä ilmoittamalla asiasta EasyFitin asiakaspalveluun sähköpostitse tai muutoin kirjallisesti. Ilmoitukseen tulee liittää lääkärin tai muun terveydenhuoltohenkilön todistus, josta ilmenee tauotuksen syy ja kesto. Tauotus tarkoittaa asiakkuuden tilapäistä keskeytystä, kuitenkin vähintään yhdeksi (1) ja enintään kahdeksitoista (12) kuukaudeksi.

Asiakkuuden tauotuksen aikana sinulla ei ole EasyFitin käyttöoikeutta eikä sinun tarvitse maksaa palvelumaksuja. Asiakkuus ja palvelumaksut jatkuvat normaalisti tauotusajanjakson jälkeen.

Kulkuavain

Kuinka saan kulkuavaimen käyttööni ?

Kuukausiasiakkuus (Basic / Plus / Premium):  Voit tulla noutamaan oman henkilökohtaisen kulkuavaimen EasyFitin asiakaspalvelusta sen aukioloaikojen puitteissa.

Kertakäynti: Saat kertakäyttöisen kulkukoodin tekstiviestillä puhelimeesi kertakäynnin ostotapahtuman jälkeen. Voit lainata käyttöösi kuntoilukerran ajaksi keskuksesta vierailija-avaimen, jolla voit ilmoittautua ryhmäliikuntatunnilla ja lukita pukukaapin pukuhuoneessa. Vierailija-avain ei toimi kulunvalvontajärjestelmässä.

Miten kulkuavain/kulkukoodi toimii ?

Kuukausiasiakkailla on käytössään kulkuavain ja kertakäynti-asiakkaat saavat käyttöönsä kertakäyttöisen kulkukoodin.

Kulkuavaimen/kulkukoodin avulla pääset kuntoilemaan EasyFitille sen aukioloaikojen puitteissa. Näytä kulkuavainta/syötä kulkukoodi kulunvalvontajärjestelmän päätelaitteelle niin päätelaitteessa syttyy vihreä valo ja ovi/portti aukeaa.

Muista lisäksi kirjautua kulku-/vierailija-avaimella asiakaspalvelupisteen yhteydessä olevan kosketusnäytön kautta joko kuntosalille, ryhmäliikuntaan tai muuhun palveluun jota olet aikeissa käyntisi aikana ensisijaisesti hyödyntää.

Kulku-/-vierailija-avaimen avulla voit myös lukita pukuhuoneiden vaatekaapin kuntoilukäyntisi ajaksi.

Kulkuavain toimii kuntoiluoikeutesi tunnisteena EasyFitillä ja se on erikseen pyynnöstä näytettävä EasyFitin henkilökunnalle.

Kulkuavain on henkilökohtainen eikä sitä saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön. Mikäli luovutat kulkuavaimen luvatta toisen henkilön käyttöön tai päästät toisen henkilön kuntoilemaan EasyFitille omalla avaimellasi niin veloitamme sinulta 250 euron rikemaksun.

Miten toimin, jos olen hävittänyt tai rikkonut kulkuavaimeni ?

Kulkuavaimen katoamisesta tai rikkoontumisesta on viipymättä ilmoitettava henkilökunnalle.

Kulkuavaimen kadotessa tulee asiakkaan lunastaa itselleen EasyFitin asiakaspalvelusta uusi kulkuavain kadonneen tilalle. Kulkuavaimen hinta on 29,90 euroa.

Asiakas on vastuussa kulkuavaimen huolellisesta säilytyksestä. Mikäli kulkuavain rikkoontuu tai vioittuu asiakkaan huolimattomuuden johdosta niin asiakkaan tulee lunastaa itselleen EasyFitin asiakaspalvelusta uusi kulkuavain rikkoontuneen tai vioittuneen tilalle. Kulkuavaimen hinta on 29,90 euroa.

Jos kulkuavain rikkoontuu tai vioittuu muusta syystä niin asiakas voi lunastaa itselleen EasyFitin asiakaspalvelusta uuden kulkuavain rikkoontuneen tai vioittuneen tilalle veloituksetta.

Pitääkö kulkuavain palauttaa, jos irtisanon tai tauotan asiakkuuteni ?

Irtisanoutuminen: Kulkuavain tulee palauttaa oman EasyFitin asiakaspalveluun asiakkaan kuntoiluoikeuden päättymisajankohtaan mennessä. Palauttamattomasta tai käyttökelvottomasta kulkuavaimesta veloitetaan 29,90 euroa (+ laskutuslisä 5 euroa).

Tauotus: Kulkuavainta ei tarvitse palauttaa, jos asiakkuus on tauotettu määräajaksi. Kulkuavain ei toimi EasyFitissä tauotuksen aikana ja se aktivoituu automaattisesti käyttöön tauotuksen päättymisajankohtana.

Valmennus

Mitä eroa on yksilö- ja pienryhmävalmennuksella ?

Yksilövalmennuksen sisältö räätälöidään aina puhtaasti sinun lähtötilanteen ja tavoitteiden perusteella. Valmennustapaamisilla EasyFit personal trainer keskittyy ainoastaan sinun valmentamiseen ja voit myös itse päättää valmennustapaamisten ajankohdat. Yksilövalmennus on kalliimpaa kuin pienryhmävalmennus. Tutustu yksilövalmennus-palveluihin tästä.

Pienryhmävalmennuksessa harjoitellaan kerran viikossa keskimäärin 4–12 hengen ryhmässä yhteisen valmennusteeman merkeissä. Jokainen valmennettava saa tapaamisissa myös henkilökohtaista valmennusta, mutta rajoitetummin kuin yksilövalmennuksessa. Pienryhmävalmennukseen kuuluvien valmennustapaamisten ajankohdat on ennakkoon määritelty. Pienryhmävalmennus on edullisempaa kuin yksilövalmennus. Tutustu pienryhmävalmennus-palveluihin tästä.

Saat yksilö- ja pienryhmävalmennuksessa lisäksi ravinto- ja liikuntasuositukset myös vapaa-ajallesi sekä omatoimista harjoittelua varten.

Mikäli haluat jutella EasyFit personal trainerin kanssa, että kumpi valmennusmuoto sopii sinulle paremmin niin voit varata verkkosivujemme kautta itsellesi ajan ilmaiseen pt-konsultaatioon ‘Tilaa pt-konsultaatio’-painikkeen kautta.

Voit myös ostaa valmennuspalveluita 1.11.2020 lähtien verkkokaupastamme ‘Osta valmennus’-painikkeen kautta

Ovatko personal training-palvelut lisämaksullisia palveluita ?

EasyFitin asiakkuuteen sisältyy ilmainen pt-konsultaatio EasyFitin personal trainerin kanssa. Voit varata asiakkuuteesi kuuluvan pt-konsultaation helposti verkkosivuiltamme ‘Tilaa pt-konsultaatio’-painikkeen kautta. Pt-konsultaation kesto on 45 minuuttia ja sen aikana käydään läpi lähtötilanteesi sekä tavoitteesi kuntoilun osalta. Saat pt-konsultaatiosta henkilökohtaisen liikuntasuosituksen, jota voit lähteä toteuttamaan itsenäisesti tai yhteistyössä personal trainerin kanssa.

Muut valmennuspalvelut ovat lisämaksullisia. Voit ostaa valmennuspalveluita verkkokaupastamme 1.11.2020 lähtien ‘Osta valmennus’-painikkeen kautta tai voit olla yhteydessä myös suoraan EasyFit personal trainereihin. Löydät heidän yhteystietonsa verkkosivujemme ‘Valmennus-osiosta.

 

Pitääkö minulla olla EasyFitin asiakkuus, jotta voin ostaa personal training -palveluita ?

Valmennuspalveluita ei olla rajattu ainoastaan EasyFitin asiakkaille, vaan ne ovat saatavilla kaikille. EasyFit personal trainer päästää sinut EasyFit-kuntokeskukseen ja antaa sinulle valmennustapaamisen ajaksi vierailija-avaimen käyttöösi.

Voit ostaa valmennuspalveluita verkkokaupastamme 1.11.2020 lähtien ‘Osta valmennus’-painikkeen kautta.

Ovatko EasyFit personal trainerit koulutettuja ja onko harjoittelu heidän kanssaan turvallista ?

EasyFit personal trainerilla on paitsi asianmukainen koulutus (Europe Active, EQF Level 4), myös valmiudet ohjata turvallisia, tuloksekkaita ja kestävään muutokseen tähtääviä valmennuspalveluita sekä yksilöille että pienryhmille.

Tutustu EasyFit personal trainereihin verkkosivujemme ‘Valmennus’-osiosta.

 

Voinko tuoda oman personal trainerin EasyFitille treenaamaan kanssani ?

EasyFit personal trainereillä on aina voimassaoleva yhteistyösopimus EasyFitin kanssa. Heidät on erikseen valittu hakuprosessin kautta ja heidät on perehdytetty EasyFitin toimintaan. Näin ollen ulkopuoliset personal trainerit eivät voi vapaasti käyttää EasyFitin tiloja ammattinsa harjoittamiseen.

Mikäli ulkopuolinen personal trainer harjoittaa ammattiaan EasyFitin tiloissa ilman voimassaolevaa yhteistyösopimusta EasyFitin kanssa niin veloitamme häneltä 250 euron rikemaksun.

 

Maksaminen

Miksi minulle tuli kuukausiasiakkuuden palvelumaksu paperiversiona ?

Voi olla, että olet unohtanut tehdä e-laskuvaltuutuksen tai e-laskun tilaus on tehty pankkijärjestelmään liian myöhään. Tällöin lasku tulee paperiversiona. Paperisesta laskusta veloitamme viiden (5) euron laskutuslisän. E-lasku tulisi aina tehdä seitsemän (7) päivän sisällä kuukausiasiakkuuden ostopäivästä, jotta se ehtii mukaan pankin järjestelmiin seuraavan kuun laskua varten.

Millä tavoin voin maksaa EasyFitin asiakkuusmaksut ?

Kertakäynti: Kertakäynti tulee maksaa ennakkoon verkkomaksuna verkkokaupassamme.

Kuukausiasiakkuus (Basic, Plus ja Premium) ja Online-asiakkuus: Kuukausiasiakkuuteen kuuluvat aloitusmaksu ja ensimmäisen kuukauden palvelumaksu tulee maksaa ennakkoon joko verkkomaksuna verkkokaupassamme tai maksusuorituksena kuntosalilla. Kuntosalilla maksun voi suorittaa pankki-/luottokortilla ja erikoismaksuvälineillä. Online-asiakkuuteen ei kuulu aloitusmaksua.

Kuukausiasiakkuuden tulevat palvelumaksut tullaan laskuttamaan asiakkaalta e-laskulla. Laskutusta varten asiakkaan tulee tehdä palvelumaksusta e-laskusopimus. Asiakas vastaa itse e-laskusopimuksen tekemisestä verkkopankissaan.

Kuukausiasiakkuuden palvelumaksu veloitetaan asiakkaan tililtä kerran kuukaudessa. Mikäli palvelumaksuun kohdistuvaa e-laskua ei voida veloittaa automaattisesti asiakkaan tililtä, asiakkaalle lähetetään paperilasku, johon lisätään laskutuslisä (5 euroa).

Miten saan e-laskun aktivoitua käyttööön ?

E-laskun saat käyttöösi, kun tilaat verkkopankistasi uuden e-laskun ja valitset laskuttajaksi oman EasyFit-kuntokeskuksesi. Laskun tunnisteena toimii asiakasnumerosi. Asiakasnumerosi löydät asiakastililtä sekä sähköpostiisi tulleesta vahvistusviestistä. Mikäli olet jo saanut paperilaskun, niin asiakasnumerosi löytyy myös laskustasi nimesi yläpuolelta.

E-laskun tilaamisen jälkeen saat laskun kuukausittain verkkopankkiisi e-laskuihin hyväksyttäväksi.  Halutessasi voit valita automaattisen hyväksynnän, jolloin maksut velotetaan suoraan tililtäsi eräpäivänä. On tärkeää muistaa tehdä e-laskutussopimus verkkopankissasi seitsemän (7) päivän sisällä kuukausiasiakkuuden ostopäivästä, jotta laskutussopimus on voimassa heti seuraavan kuukauden laskusta lähtien.

Voinko maksaa liikuntarahalla/erikoismaksuvälineillä?

EasyFitin verkkokaupassa hyväksytyt liikuntarahat ovat Smartum ja ePassi. 

Muilla EasyFitin hyväksymillä liikuntarahoilla (esim. Edenred) voit maksaa asiakasmaksusi toisesta kuukaudesta alkaen. Tällöin liikuntasetelit tai sähköinen saldo tulee toimittaa neljä viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta saldo ehtii varmasti laskun käsittelyyn. Mikäli lasku on lähetetty ennen liikuntasetelien/saldon käsittelyä, hyvitys siirtyy seuraavan kuukauden laskutukseen.

Liikuntasetelit voit toimittaa EasyFitin asiakaspalvelupisteelle sen aukioloaikojen puitteissa. Jokaisessa setelissä tulee olla nimesi selkeällä käsialalla. Huomaathan, että EasyFitille siirrettyjä seteleitä tai liikuntasaldoa ei palauteta. Tarkemmat liikuntarahan käyttöohjeet löydät aina ko. liikuntarahan tarjoajan omilta verkkosivuilta.

Muut

Kuinka usein EasyFit-kuntosaleilla siivotaan ?

Kaikki EasyFit-kuntokeskukset siivotaan useamman kerran viikon aikana. Haluamme panostaa toimipisteidemme siisteyteen ja viihtyvyyteen. Mikäli havaitset oman EasyFit-kuntokeskuksen siisteydessä parantamisen varaa niin otathan toimipisteen asiakaspalveluun yhteyttä, jotta voimme korjata tilanteen kuntoon.

Löytyykö EasyFit-kuntosaleilta pukuhuoneet ja säilytyskaapit vaatteille ?

Kaikissa EasyFit-kuntosaleissa on laadukkaat pukuhuoneet erikseen miehille ja naisille, ja niistä löytyy lukittavat säilytyskaapit asiakkaiden käyttöön treenikertojen ajaksi.

Lukittavat säilytyskaapit toimivat EasyFitin kulkuavaimella.

 

Onko EasyFit-kuntosaleilla suihkut ja saunat ?

Kaikissa EasyFit-kuntosaleissa on tarjolla pukuhuoneiden yhteydessä useampi suihku.

Osassa EasyFit-kuntosaleista on tarjolla joko infrapunasauna tai perinteinen sauna.

Saat lisätietoa EasyFit-kuntosalien varustelusta verkkosivujemme ‘Palvelut’-osiosta.

Mitkä ovat EasyFit-kuntoketjujen aukioloajat ?

EasyFit-kuntosalit ovat avoinna toimipisteestä riippuen vuoden jokaisena päivänä jopa 24/7. Kulku kuntosalille onnistuu henkilökohtaisen kulkuavaimen (kuukausiasiakkuus) tai kulkukoodin (kertakäynti) avulla.

EasyFit-kuntosalien asiakaspalveluajat vaihtelevat toimipistekohtaisesti. Saat asiakaspalveluun yhteyden sen aukioloaikojen ulkopuolella sähköpostin avulla.

Voit tarkistaa oman EasyFit-kuntosalisi yhteystiedot, aukioloajat ja asiakaspalveluajat toimipisteen verkkosivuilta. Löydät oman EasyFit-kuntosalisi verkkosivut tästä.

Onko EasyFit-kuntosaleilla henkilökuntaa paikan päällä ?

EasyFit-kuntosalit ovat yrittäjävetoisia. EasyFit-kuntosalin henkilökuntaan kuuluu yrittäjän lisäksi keskusvastaava, asiakaspalveluhenkilökunta, personal trainerit ja ryhmäliikuntaohjaajat.  Henkilökunta on paikalla toimipisteen ilmoittamina ajankohtina tai erikseen tilauksesta.

Voit tutustua oman EasyFit-kuntosalisi henkilökuntaan ja palveluajankohtiin toimipisteen verkkosivuilta. Löydät oman EasyFit-kuntosalisi verkkosivut tästä.

Onko EasyFit-kuntosaleilla tarjolla ryhmäliikuntatunteja ?

EasyFit-kuntosaleilla on tarjolla live-ohjattuja ja virtuaalisia ryhmäliikuntatunteja.

Live-ohjatut ryhmäliikuntatunnit sisältyvät ‘Kerta’-, ‘Plus’- ja ‘Premium’-asiakkuuksiimme. Virtuaaliset ryhmäliikuntatunnit sisältyvät kaikkiin asiakkuuksiimme.

Löydät lisätietoa ryhmäliikuntatarjonnastamme verkkosivujemme ‘Ryhmäliikunta’-osiosta.

Voiko ryhmäliikuntatunnille varata paikan ennakkoon ?

Asiakkaalla on ennakkovarausoikeus vain sen EasyFit-keskuksen live-ryhmäliikuntatunneille, jonka kanssa hän on solminut asiakassopimuksen. Asiakkaalla on oikeus käyttää myös muiden EasyFit-keskuksien live-ryhmäliikuntatunteja, mutta hänellä ei ole näihin ennakkovarausoikeutta. Löydät lisätietoa ryhmäliikuntatarjonnastamme verkkosivujemme ‘Ryhmäliikunta’-osiosta.